ÇEVRE HIGHLIGHTS - 18.SAYI
OCAK 2021 25 Sözlü Tarih Çalışması 4th Graders Journal Article Oral History Study 4. sınıflarımız Sosyal Bilgiler dersi ‘’Kültür ve Miras’’ ünitesi kapsamında ‘’Sözlü Tarih” çalışması yaptılar. Sözlü tarih çalışması aşamalarını öğrenerek uygulama fırsatı buldular. Geçmiş ve günümüz çocuk oyunlarını karşılaştırma amacıyla aile büyükleriyle ön hazırlık yaparak röportaj yaptılar. Teknolojinin hayatımıza yön verdiği günümüzde geleneksel çocuk oyunlarının öneminin farkına vardılar. Geleneksel oyunların fiziksel ve ruhsal gelişimlerine ayrıca yaratıcılıklarına katkılarını fark ettiler. Unutulmaya yüz tutmuş oyunların gün yüzüne çıkarak hatırlanmasına ve nesilden nesile aktarılmasına yardımcı oldular. Çalışmalar Beden Eğitimi dersi ile ilişkilendirilerek disiplinler arası yaklaşıma önem verildi. Röportajların fotoğrafları ve videoları online sınıf panolarında sergilenerek paylaşıldı. Our 4th grades students completed their ’ Oral History Research’’ in their Social Studies lesson as part of the unit ‘’ Culture and Heritage’’. They had the opportunity to learn and practise the stages of their studies. The students made some well-prepared interviews with their elder family members to compare the past and present children’s games. They realized the importance of the traditional games in today’s world where technology is included in every aspect of life. They noticed the contribution of the traditional games to their physical andmental development as well as to their creativity. Their studies helped all of us remember the forgotten games that are still passed down from generation to generation . The cross-curricular approach of the topic, allowed the students to extend and connect their studies to physical education (PE) lessons. All their interviews, photographs and videos were shared on their online class boards.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=