ÇEVRE HIGHLIGHTS - 18.SAYI

OCAK 2021 36 Çocuğum Haklarım Var! 2. Sınıflar Laboratuvar Etkinlikleri I Have Rights as a Child Event Yaşam boyu öğrenme kapsamında 4. sınıflarımızın etkinlikleri devam ediyor. ‘’Hak ve Sorumluluklarımız’’ çerçevesinde planımıza aldığımız ‘’Çocuğum Haklarım Var’’ kitabının etkinliklerine yer veriliyor. Bu kitapta dört temel ilke çerçevesinde sahip olduğum haklar neler, bu haklarımı nasıl kullanabilirim, yardıma ihtiyacı olan çocukların elinden nasıl tutabilirim gibi sorular birlikte düşünülerek cevaplandırılmaya çalışılıyor. Çocuklarımızın, çocuk hakları konusunda farkındalıklarını artırma amacına yönelik etkinliklere yer veriliyor. Çocuklarımızın, ‘’ayrım gözetmeme, çocuğun yüksek yararı, yaşama ve gelişme hakkı, katılım hakkı’’ gibi önemli haklarını fark ederek bu haklar üzerinde düşünüp araştırmalar yaparak çalışmalarına yansıtmaları sağlanmaya çalışılmaktadır. Öğrencilerimizle 2020-2021 eğitim- öğretim döneminde fen bilimleri dersi alt yapısı oluşturmak adına çeşitli etkinliklerle temel oluşturmayı, öğrencileri hayata hazırlamayı ve yaparak- yaşayarak öğrenmelerini sağlamak için çeşitli etkinlikler yaptık. Bu etkinliklerden bazıları şu şekildedir; • Renk Çarkım; bu etkinlikte beyaz rengin bütün renklerin ortak görünümüne sahip olduğunu anlayabilmeyi amaçladık. • Fasulye Deneyi; bu deneyde fasulyelerin büyüdüğünü gözlemlemeyi amaçladık ve ilk mahsullerimizi aldık. • Hayvanların Beslenme Şekilleri; bu etkinlikte hayvanları etçil, otçul ve hepçil olarak sınıflandırarak yakından tanımayı amaçladık. • İskeletimi Keşfediyorum; bu deneyde ise vücudumuzun içinde bulunan iskeletin görevlerini anlamayı amaçladık. • Organlarımı Keşfediyorum; bu deneyde vücudumuzda ki organları tanımayı ve yerlerini öğrenmeyi amaçladık. • Dengeli Düzenli Besleniyorum; bu etkinliğimizde dengeli ve düzenli beslenebilmeyi öğrencilerimizin öğrenmelerini amaçladık. • Mikroskobik Canlılar; bu deneyimizde mikroskobik canlıların özelliklerini anlamayı amaçladık. • İletişim Araçlarım; bu deneyimimizde geri dönüşüm malzemeleriyle iletişim araçlarını tanımayı amaçladık. • Limon Yüzer mi Batar mı; bu deneyde kabuklu olan limon ve mandalinalarımızın yüzdüğünü soyulmuş olanların ise battığını gözlemlemeyi amaçladık. Hatta meraklı öğrencilerimiz tarafından özgün çalışmalar da yapıldı. Başka materyallerin nasıl sonuçları olacağını da araştırmış olduk. • Sindirim t-shirtü; Kasım ara tatilinde ise öğrencilerimizin aileleriyle birlikte etkinlik yapmalarını istemiştik, görevlendirmemiz ise sindirim t-shirtü yapmaları şeklindeydi. Öğrencilerimizle bu ve benzeri çokça etkinlik yaparak dönemi kapattık ancak yeni dönemde de bizleri birbirinden güzel deneyler beklemekte, yeni keşifler yapmayı sabırsızlıkla beklemekteyiz. Our 4th graders’ activities continue within the scope of lifelong learning. The activities of the book “I have rights as a child” are included in our plan within the framework of “Rights and Responsibilities”. This book, composed of four basic principles, is trying to find answers to such questions as “What rights do I have? How can I use these rights? How can I help the children in need?” through thinking together. Effort is made to increase the awareness of our children about children’s rights. It has been ensured that our children realize the important of such rights as “non-discrimination, the best interests of the child, the right to life and development, the right to participation”, that they reflect on these rights and make researches.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=