ÇEVRE HIGHLIGHTS - 28. SAYI

HAZ ø RAN 2025 74 AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetim Başkanlığı) Gezisi Çevre Koleji Lise Sosyal Bölümü olarak 05 Mayıs 2025 tarihinde coğrafya öğretmenimiz Sedef Turan liderliğinde 10.sınıf öğrencilerimiz ile AFAD Yeşilköy Yerleşkesi’ ni ziyaret ettik. Deprem ülkesinde yaşayan bireyler olarak deprem öncesi, sırası ve sonrasında yapılması gerekenlerin önemini içeren bu gezide öğrencilerimiz deprem simülatörüne gruplar halinde girerek 7,4 büyüklüğünde meydana gelen 1999 Marmara depremi ve 6,4 büyüklüğündeki Bingöl depremini deneyimleme fırsatı buldular. Bu sayede deprem esnasında yapılması gerekenleri ve doğru davranış şekillerini yaşayarak öğrendiler. Ardından deprem sonrasında hayati bir görev üstlenen arama kurtarma köpeklerinin eğitim alanında, kurtarma köpeği eşliğinde küçük bir uygulama yaptılar. Sadece deprem değil diğer doğal afetler ile ilgili olarak bilgi almanın yanında sel ve taşkınlara yönelik olarak sel havuzunda yapılan uygulamalara katıldılar. Öğrencilerimizin büyük keyif aldığı bu gezi aynı zamanda edindikleri hayati tecrübeler ile son buldu. AFAD(Disaster andEmergency ManagementAuthority)Visit As the Çevre College High School Social Sciences Department, we visited the AFAD Yeşilköy Campus on May 5, 2025, with our 10th grade students, led by our geography teacher, Sedef Turan. As individuals living in an earthquake-prone country, this visit emphasized the importance of knowing what to do before, during, and after an earthquake. During the trip, our students entered the earthquake simulator in groups and had the opportunity to experience the 1999 Marmara earthquake (magnitude 7.4) and the Bingöl earthquake (magnitude 6.4). This allowed them to learn the correct behaviours and actions to take during an earthquake through firsthand experience. Following the simulator, they visited the training area for search and rescue dogs, who play a vital role in post-earthquake operations. There, students participated in a small practical activity accompanied by a rescue dog. In addition to earthquakes, they also received information on other natural disasters and took part in practical flood simulations in the flood pool. This highly enjoyable and informative trip ended with students gaining essential life-saving knowledge and experience.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=