ÇEVRE HIGHLIGHTS - 28. SAYI
HAZ ø RAN 2025 75 Çevre Lisesi “Müze Gazhane”de Çevre Koleji Lise Edebiyat – Sosyal Bölümü olarak, 05 Şubat 2025 tarihinde “Küresel İklim Değişimi” gündemine dikkat çekip farkındalık yaratmak amacıyla Müze Gazhane’ye bir gezi düzenledik. 9. sınıf öğrencilerimizin katıldığı bu gezide İklim Müzesi ve Enerji Müzesi’ni ziyaret ettik. İklim Müzesi’nde dünyamızın öncelikli gündemi olan “iklim” konusuna dikkat çekmek, tarih boyunca iklimin nasıl değiştiğini ve günümüzdeki iklim değişikliğinin tarihsel iklim değişikliğinden farkının ne olduğunu anlamak, bu değişimin toplumsal-ekonomik etkilerini yorumlayarak bu değişime dur demek için öğrencilerimizin düşünmelerini ve akıl yürütmelerini sağladık. Enerji Müzesi’nde enerjinin dönüşümünü kavramak, enerjiyi doğru kullanıp enerjinin geleceği ve iklim değişimine olan etkisini anlayabilmek adına oluşturulmuş görsel içerikleri inceleyipsimülasyon teknolojilerini kullanaraköğrencilerimizin kalıcı deneyimler oluşturmalarına katkıda bulunduk. Çevre High School At “Müze Gazhane” As the Literature-Social Studies Department of Çevre College High School, we organized a trip to Müze Gazhane on February 5, 2025, to raise awareness about the issue of “Global Climate Change.” Our 9th-grade students participated in this trip, where we visited the Climate Museum and the Energy Museum. At theClimateMuseum, we highlighted the topic of “climate,” which is a top priority for our world. We explored how the climate has changed throughout history and examined the differences between historical climate change and the climate change we are experiencing today. By encouraging students to reflect on the socio-economic impacts of this change, we aimed to foster critical thinking and reasoning to help them understand the importance of halting this shift. At the Energy Museum, we helped students grasp the concept of energy transformation. By exploring visual content created to understand the correct use of energy and its impact on the future and climate change, we enabled students to create lasting experiences using simulation technologies.
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=